Coronavirus en dienstverlening gemeente Valkenswaard

Door het coronavirus (COVID-19) werken medewerkers van de gemeente Valkenswaard, als dat kan, thuis. Dat kan gevolgen hebben voor onze dienstverlening. 

Openingstijden

De avondopenstelling vervalt bij het Klantcontactcentrum. De openingstijden zijn nu op maandag van 08.15 tot 17.00 uur.

Afspraak

Op dit moment kunt u alleen telefonisch een afspraak maken via (040) 2083444. Maak een nieuwe afspraak als u verkouden bent, hoest of koorts heeft. Kom alleen, behalve als het noodzakelijk is om met meerdere personen tegelijk te komen.

Direct regelen

We beperken onze dienstverlening tot producten die niet kunnen worden uitgesteld en die niet digitaal kunnen worden verstrekt. Regel alles zo veel mogelijk online. Ga hiervoor naar de webpagina 'Direct regelen'.

Samen beschermen we de mensen om ons heen!

Sluit venster

Aanvragen en regelen

Vergunningen voor ondernemers

Als ondernemer of bedrijf heeft u geregeld te maken met de gemeente voor het aanvragen of regelen van vergunningen. Het kan dan bijvoorbeeld gaan om een drank- en horecavergunning, de organisatie van een evenement of het aanvragen van een omgevingsvergunning als u (ver)bouwplannen heeft. Op onze website kunt u veel van deze zaken gemakkelijk online regelen. Bekijk hier een overzicht van vergunningen.

Nachtregister doorgeven

Als u overnachtingen aanbiedt moet u een nachtregister bijhouden. In het register moeten de naam en woonplaats van de gast worden opgenomen, met daarbij de datum van aankomst en vertrek en welk identiteitsbewijs de gast heeft laten zien.

Hoe verstrekt u het nachtregister aan de gemeente

Het digitale register moet u dagelijks (tenzij er geen wijzigingen zijn) indienen via omgevingsloket@valkenswaard.nl. In het onderwerp van het e-mailbericht vermeldt u 'nachtregister'. In het register vermeldt u de hierboven genoemde gegevens en de naam en het adres van de inrichting. Een voorbeeldformulier kunt u hier downloaden.